6 nasvetov za odstranjevanje trdovratnih madežev
null
Ni prav pogosto, da imamo priložnost govoriti s kom, ki ima tako rad opremljanje prostorov, kot mi. Našo radovednost je potešil vse bolj znan, uspešen in poseben Gregor Drobnič, ki ga mnogi bolje poznamo kot ustanovitelja blagovne znamke Otto Von Berlin. Otto je francoski buldog in vir stalnega navdiha, Berlin pa mesto, kjer lahko občudujemo čedalje več Otto von Berlin pečatov.
V Sloveniji vas (čedalje bolj) poznamo kot, če malo karikiramo, uspešen izvoz. Kot nekoga, ki je v tujini s svojim znanjem, izkušnjami in kreativnostjo ustvaril unikatno zgodbo na področju notranjega opremljanja. Menite ali pa vam je kdo že kdaj omenil, da v svoje delo vnašate elemente oz. vplive primarnega okolja, bodisi ljubljanskega, slovenskega itd. ?
Inspiracije za moje delo črpam vsak dan, lahko rečem na vsakem koraku, ob branju člankov, ob obisku galerij, gledanju filma. Ne morem reči, da vnašam elemente iz primarnega okolja. Glede na to, da sem bil ne dolgo nazaj v Sloveniji, se bo sigurno pojavila kakašna ideja na naslednjem projektu, ki sem jo našel prav tam. Generalno nimam neke rdeče niti, ampak delam po lastnem občutku, kaj paše skupaj in kaj ne.
Kako razlagate dejstvo, da se poklic notranjega oz. interior oblikovalca razvija tako v tujini kot tudi v Sloveniji? Čedalje več izbire, premalo časa …?
Kar se tiče mojega poklica, sem že zelo zgodaj ugotovil, da je treba prve stranke prepričati, da res rabijo nekoga, ki bo “zložil” skupaj prostor, lokal, stanovanje … In da bo imelo vse skupaj rdečo nit. Ko sem začel s svojo kariero, sem opazil, da veliko ljudi misli, da ne rabijo notranjega oblikovalca, ker lahko naredijo vse sami. Zaradi tega je nastalo kar nekaj kataloško opremljemih prostorov, oziroma kar je trg ponujal.
Ko pa enkrat prepričaš naročnika, da bi bilo dobro imeti nekoga, ki obvlada posel, so stvari malo drugačne. Ker takrat nastanejo prostori, ki imajo nek moto, oziroma stojijo od prve ideje do zadnjega detajla.
Na vsak način sem opazil, da so moje stranke dosti zaposlene, seveda spremljajo trende, ki se pojavljajo v različnih časopisih, ampak jih ne znajo sestaviti v celoto. Zato smo notranji oblikovalci kar pomembni, ker je seveda na trgu vsak dan več ponudbe. Včasih se počutim kot prvo sito, skozi katero gredo različni stili, ideje in potem predstavim svojemu naročniku samo izbrano.
Strasti do opremljanja prostorov najbrž ne “prižgete” le ob delovnih izzivih, ampak je prisotna 24/7. Se kdaj zalotite, da tudi v zasebnem življenju (na obiskih pri prijateljih) v mislih preurejate prostor, iščete nove povezave med obstoječimi elementi?
Ko vstopim v prostor ali je to nova trgovina, stanovanje od prijateljev, gledam naokoli. Vsi že vedo, ko pridem prvič na obisk, jih prve pol ure ne bom veliko gledal v oči, ampak bom gledal bolj po prostoru. Na tak način mi padajo ideje, opazim kakšne zanimive rešitve, ki se jih da tudi v nadaljnjih projektih dobro uporabit.
V zadnjem času lahko oblikovalski pečat blagovne znamke Otto von Berlin opazimo tudi pri večjih (javnih) prostorih, kavarnah. Izkušnje pa imate tudi z opremljanjem zasebnih prostorov. Bi rekli, da so med opisanim kakšne razlike v smislu, da smo pri opremljanju zasebnega prostora bolj ali manj drzni, kot pri javnem?
Opremljanje javnih in zasebnih prostorov je malo drugačno, kljub temu, da ima podobno zasnovo. Pri zasebnih prostorih greš z naročnikom na zelo osebno noto, kar pomeni, da vem, kje so spravljeni osebni predmeti in kaj naročnik rad dela, ko je doma. Pri javnih prostorih se osredotočim bolj na maso. Kdo so kupci, koga bi rad naročnik privabil s svojim projektom.
Blueberry Coffee Shop je eden od mojih zadnjih realiziranih projektov in stoji skoraj sredi Kudamm-a. Super mi je bilo, ko sva z naročnikom naredila design, ki je bil inspiriran v Kreuzbergu, zato je nastala fina urbana kavarna, ki je pravi hit. “Včasih je treba malo tvegati,” mi je rekel moj naročnik in če pogledate končni izdelek, se je splačalo.
Kupovanje z očmi je “lepa lastnost” vseh, ki smo zaljubljeni v barve in oblike. Kako se s tem “spopadate” sami? Si naredite seznam funkcionalnosti, ki ji nek prostor ali kos pohištva mora brezkompromisno imeti?
Vsak projekt, ki začnem, ga najprej razdelam na prafaktorje funkcionalnosti. Po mojem mnenju je to zelo pomembno, ker mora prostor dobro delovati. Šele po tem koraku, se začnem izživljati z oblikovanjem, kje in kam pride kakšna barva oziroma kateri stoli pridejo kam.
V pogovorih ste že večkrat omenili, da želite preseči hipne oblikovalske trende. Kaj in kakšni so po vašem okusu torej “večni pohištveni kosi”? Kosi, ki jih ne menjamo sezonsko in v njih navadno vložimo največ?
“Večni pohištevni kosi” so po mojem mnenju design klasiki, ki imajo zgodovino in so pravi “eye catcher”. Ko sem opremljal loft v Kreuzbergu, mi je moja naročnica takoj povedala, da je počivalnik, ki ga je oblikoval Le Courbousier, eden iz redkih kosov, ki se seli z njo že skoraj 10 let. In seveda sva mu našla super mesto tudi tokrat.
Če ostanemo še malo pri trendih … Pod vplivom teh se rado zgodi, da se hitro odpovemu kosu, za katerega nam je kasneje žal. Se iz svojega otroštva ali študentskih časov spomnite kakšnega, ki bi ga sedaj z veseljem umestili v svoje berlinsko stanovanje?
Seveda imam tudi jaz tak kos. Ko smo v 80-tih zgradili družinsko hišo, smo imeli v dnevni sobi stoječo luč. Luč je imela velik lok in na koncu tega loka je bil rjav luster iz PVCja. Se vedno imam pred očmi to luč, ampak sem na žalost ugotovil, da je letela v koš še v letu 1995.
Obstaja prostor ali oseba, v katerem oz. pri kateri bi brez pomisleka sprejeli izziv notranjega opremljanja?
Helena Bohnam Carter je znana angleška igralka, ki je v vezi s Tim Burtonom in če bi me ona poklicala, bi rekel takoj ja. Všeč mi je njuna zakonska dinamika. Tim Burton je znan po tem, da ima svoje filme postavljene v pravljični set in glede na to, da sem včasih delal tudi v set designu, sem velikokrat črpal ideje iz njegovih scen.
Ko sem prebral enkrat njun intervju, mi je bilo genialno, ker sta oba povedala, da živita v isti hiši in je polovica hiše opremljena po njegovem in polovica po njenem okusu, z veseljem bi bil enkrat muha in se razgledal po njunem domu in seveda bi bilo zelo zanimivo izvedeti, kaj dogaja v njunih glavah.
Gregor, če vam to kdaj uspe, se priporočamo za še en pogovor z vami. 🙂
Več izdelkov na meganakupek.si
Še nimate računa?
Ustvari račun